SDS
|
System Dokumentów Strukturyzowanych (SDS) jest wspólnym przedsięwzięciem KIR i Związku Polskiego Leasingu. Firmy wypracowały standard komunikacji cyfrowej w procesach związanych z zakupem przedmiotu leasingu. SDS przeznaczony jest do wymiany informacji i dokumentów pomiędzy finansującymi leasing a sprzedającymi pojazd dealerami. SDS ma za zadanie uprościć i zautomatyzować proces zakupu pojazdu lub innego przedmiotu leasingu oraz przyspieszyć jego dostarczenie docelowemu odbiorcy. |
Usługa SDS jest dostępna w warstwie API, co pozwala na zintegrowanie się z systemami dziedzinowymi Finansujących oraz Dealerów. Takie rozwiązanie pozwoli na szybką integrację, a użytkownicy SDS nadal będą korzystać z dobrze sobie znanych aplikacji, dodatkowo usługa będzie dostępna poprzez stronę www.
Główne cele SDS to:
- skrócenie czasu procesu realizacji finansowania oraz przekazania przedmiotu leasingu w użytkowanie;
- osiągniecie maksymalnej korzyści z wdrożenia Krajowego Systemu eFaktur(Ministerstwo Finansów);
- obniżenie kosztów związanych z obsługą wszystkich faktur wymienianych między dealerami a finansującymi (np.: kosztów zakupu przedmiotu lub jego serwisowania);
- zmniejszenie nakładów poprzez automatyzację procesów, redukcję błędów i czasu na korekty oraz właściwe przypisanie sprzedaży do okresu rozliczeń;
- projektowa współpraca organizacji importerów, dealerów, firm leasingowych i najmu długoterminowego w celu wypracowania wspólnych standardów, rozwiązań poprawiających jakość obsługi klientów, ograniczenia ryzyka dla branży.
SDS jest projektem długoterminowym, w kolejnych etapach planowane są nowe funkcjonalności takie jak szybka rejestracja pojazdów czy też obsługa szkód i serwisowania pojazdu.
Chcesz się dowiedzieć więcej o SDS napisz do nas.