Kontakt dla mediów

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy

KIR
02-781 Warszawa
ul. rtm. W. Pileckiego 65
tel. 22 545 53 60
kom.: 691 890 584
e-mail:

2019

Wystartował pilotaż eParagon

Data: 2019.05.31

 

Wystartował pilotaż eParagon

 

Projekt eParagon jest efektem współpracy KIR z PKO Bankiem Polskim, PKN ORLEN oraz eService. Elektroniczny paragon jest dostępny w serwisie bankowości elektronicznej po dokonaniu transakcji debetowymi kartami płatniczymi PKO Banku Polskiego na wybranych stacjach paliw PKN ORLEN.  Obecnie trwa pilotaż usługi skierowany do ograniczonej liczby użytkowników.

eParagon to elektroniczny odpowiednik paragonu fiskalnego, powiązany z kontem bankowym klienta oraz debetową kartą płatniczą użytą do przeprowadzenia transakcji. Usługa jest dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać wystarczy zalogować się do konta i uruchomić usługę eParagon. Od tej pory paragony dotyczące płatności na stacjach PKN ORLEN uczestniczących w programie, będą rejestrowane i udostępniane użytkownikom w ramach ich konta bankowego.

- Od kilku lat realizujemy w banku cyfrową transformację poprzez wprowadzanie innowacji do naszych kanałów. Oczekują od nas tego nasi klienci, którzy potrzebują szybkiego i łatwego dostępu do informacji czy też załatwiania swoich spraw z pozycji serwisu. Tym razem uczestniczymy w przełomowym, innowacyjnym wdrożeniu  kolejnej e-usługi - elektronicznego paragonu. Nasi klienci będą mogli przetestować go już niebawem, wystarczy mieć kartę debetową do konta i korzystać z bankowości elektronicznej – mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

eParagon będzie dostępny dla klientów PKO Banku Polskiego pod koniec czerwca br.

PKN ORLEN udostępnia możliwość generowania eParagonów z terminali płatniczych na stacjach paliw, które będą brały udział w projekcie.

Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, w ubiegłym roku PKN ORLEN zapewnił możliwość płacenia za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze, dzięki aplikacji ORLEN Mobile. Dalej chcemy wyznaczać standardy obsługi klienta, dlatego przystąpiliśmy do inicjatywy wdrożenia programu elektronicznych paragonów – powiedział Wojciech Muszyński, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej PKN ORLEN.

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService, jest agentem rozliczeniowym obsługującym transakcje z użyciem karty płatniczej w terminalach należących do PKN ORLEN. Spółka zapewnia także transfer eParagonów wygenerowanych przez terminale PKN ORLEN do KIR.

– eParagon to nowoczesne rozwiązanie dostarczające wielu korzyści zarówno firmom przyjmującym płatności, jak i klientom, którzy chcą wygodnie, bezpiecznie i szybko płacić za towary czy usługi. Cieszymy się, że po raz kolejny, jako pierwszy agent rozliczeniowy w Polsce możemy brać udział we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań zmieniających na lepsze rynek płatności bezgotówkowych – podkreśla Joanna Seklecka, Prezes eService.

KIR, jako partner technologiczny udostępnia swój HUB dla usługi i pośredniczy w przekazaniu eParagonu do PKO Banku Polskiego, który ostatecznie prezentuje eParagon klientowi z wykorzystaniem bankowości internetowej.

Wdrożenie elektronicznych paragonów jest elementem szeroko rozumianej cyfryzacji gospodarki, którą KIR wspiera w ramach wielu projektów i inicjatyw, tłumaczy Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR. – eParagon to konkretne korzyści dla każdej ze stron biorących udział w procesie generowania i przekazywania eParagonu oraz oczywiście dla klientów, dodaje Piotr Alicki.

Zgodnie z założeniami, pilotaż usługi potrwa do końca 2019 r. Uzyskane w nim informacje pozwolą na wypracowanie docelowego modelu rozwiązania eParagon, który będzie dostępny również dla innych podmiotów.

Na obecnym etapie prac, eParagon nie zastępuje paragonu fiskalnego. Jego wystawca nadal jest zobowiązany do drukowania i wydania go klientowi w formie papierowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami fiskalnymi. Zakłada się, że dalszy rozwój usługi eParagon pozwoli w przyszłości na zrównanie elektronicznego paragonu z jego papierowym odpowiednikiem.

Oznacza to, że po wprowadzeniu eParagonu do powszechnego użycia, korzystanie z tego rozwiązania  skróci czas transakcji i ułatwi  zarządzanie historią zakupów. Ponadto, przechowywanie elektronicznych paragonów na koncie zapewni łatwość ich gromadzenia i wyszukiwania, a w razie potrzeby dostęp do nich w postaci pliku pdf lub wydruku. Zredukuje też problemy związane z trwałością druku termicznego czy ryzykiem zgubienia tradycyjnego potwierdzenia zakupu.

eParagon będzie również wspierać nowoczesne formy tzw. zakupów samoobsługowych. Beneficjentem rozwiązania będzie także środowisko naturalne, gdyż usługa pozwoli wyeliminować z użytku paragony drukowane na tzw. papierze termicznym, którego produkcja wymaga wielu substancji chemicznych, trafiających potem do ekosystemu.

 

 

***

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych
w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju obrotu bezgotówkowego.

Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w cyfryzacji usług publicznych i procesów gospodarczych.

Więcej informacji: www.kir.pl

Kontakt dla mediów:

Anna Olszewska

Rzecznik prasowy

tel. (22) 545 53 60, 691 890 584

e-mail: anna.olszewska@kir.pl

 

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 862 mln  mld zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 326 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I kw. 2019 r. miała 3,4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.

PKO Bank Polski jest liderem technologicznym polskiego sektora bankowego, a kolejne innowacyjne projekty pomagają mu dodatkowo umacniać tę pozycję. Bank skutecznie realizuje strategię opartą ma cyfryzacji. Jest liderem w udostępnianiu usług cyfrowej administracji. Klienci za pośrednictwem bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego mają dostęp do usług administracji takich jak np. składanie wniosków o świadczenie z Programu 500+, Dobry Start, PUE ZUS czy tworzenie Profilu Zaufanego.

 

PKN ORLEN jest nowoczesnym graczem na rynku paliw i energetyki, największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Grupa ORLEN prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, w Kanadzie i na Słowacji. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 2800 stacji paliw. ORLEN nieprzerwanie od kilku lat uznawany jest najcenniejszą marką w Polsce, wycenianą na poziomie 4,7 mld zł. PKN ORLEN jest także jedyną w regionie firmą, która otrzymała już szósty raz z rzędu prestiżowy tytuł The Most Ethical Company, przyznawany przez amerykański Ethisphere Institute.

 

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService jest liderem na rynku akceptacji kart płatniczych oraz rozliczania transakcji elektronicznych w Polsce. Od 20 lat umożliwia dokonywanie transakcji kartowych VISA, MasterCard, American Express, Diners Club International, Discover, Union Pay czy JCB, w sklepach oraz tysiącach punktów usługowych – mobilnych i stacjonarnych. Obsługuje płatności w systemie BLIK, G Pay oraz Apple Pay i dostarcza usług rozliczania krajowych i zagranicznych płatności internetowych. Umożliwia dokonywanie płatności w złotówkach i ponad 40 innych walutach. Jako jedyna firma w branży, nieprzerwanie od 2009 gwarantuje bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość świadczonych usług, która co roku jest kontrolowana i potwierdzana wydawanym przez TUV Certyfikatem ISO 9001. Wyróżnikiem firmy jest także największa w Polsce - własna sieć serwisowa oraz działające 24 godziny na dobę Centrum Obsługi Akceptanta, wspierające klientów z Polski i zagranicy. Firma oferuje też bezpłatne terminale płatnicze w Programie Polska Bezgotówkowa - www.bezgotowki.pl.

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o., jest częścią notowanej na NASDAQ grupy EVO Payments International (66 proc.) oraz PKO Banku Polskiego (34 proc).

Kontakt z eService dla mediów:

e-mail: ;

Twitter: https://twitter.com/eService_pl;

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/eservice-s.a./

 

 

lista aktualności