Kontakt dla mediów

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy

KIR
02-781 Warszawa
ul. rtm. W. Pileckiego 65
tel. 22 545 53 60
kom.: 691 890 584
e-mail:

2020

Nationale-Nederlanden wprowadza zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID

Data: 2020.06.09

Klienci Nationale-Nederlanden mogą już korzystać z usługi mojeID. Zdalna weryfikacja tożsamości z wykorzystaniem usługi zarządzanej przez KIR sprawia, że dostęp do kont użytkowników systemu n-serwis i korzystanie z nich są jeszcze wygodniejsze i bezpieczniejsze.

W Nationale-Nederlanden klienci mogą weryfikować swoją tożsamość w usłudze n-serwis, wykorzystując mojeID, zarówno przy rejestracji, jak i w przypadku konieczności odzyskania dostępu do konta. Tożsamość użytkownika będzie potwierdzana przez tzw. dostawcę tożsamości, czyli zaufany podmiot, który wcześniej zweryfikował dane klienta, np. bank prowadzący jego rachunek.

mojeID to bezpieczne narzędzie służące do potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego potwierdzania danych w punkcie obsługi czy umawiania się z kurierem. Pozwala zalogować się do portalu dostawcy usługi lub urzędu w sposób, który jednoznacznie potwierdza tożsamość danej osoby. mojeID to ogromne ułatwienie w procesie przenoszenia usług do świata cyfrowego.

Praktycznie w każdym aspekcie funkcjonowania gospodarki można zaobserwować przyspieszenie w rozwijaniu i udostępnianiu usług cyfrowych. Coraz więcej spraw chcemy i możemy załatwiać online, przy pomocy kilku kliknięć. Aby możliwe było bezpieczne i efektywne dostarczanie usług w modelu zdalnym, potrzebne jest sprawdzone narzędzie weryfikacji tożsamości użytkownika. Taką funkcję spełnia mojeID. Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy z Nationale-Nederlanden możliwe będzie poszerzenie gamy usług cyfrowych, dostępnych dla klientów firmy – podkreśla Piotr Wichowski, dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR.

– Jednym z filarów rozwoju Nationale-Nederlanden jest inwestycja w nowoczesne technologie. Nasze działania są nakierunkowane na digitalizację procesów sprzedażowych i obsługowych, dlatego naturalnym krokiem było udostępnienie naszym klientom usługi mojeID. Jesteśmy przekonani, że użytkownicy n-serwisu docenią wygodę i komfort, a przede wszystkim bezpieczeństwo, z jakim od teraz będą mogli potwierdzać swoją tożsamość online – mówi Grzegorz Cugier, Menedżer ds. Produktów i Procesów Online z Nationale-Nederlanden.

Usługa mojeID została uruchomiona w czerwcu 2019 r. Od tego czasu stale zwiększa się liczba dostawców usług, czyli firm, które pozwalają swoim klientom potwierdzać tożsamość online. W ten sposób można już uzyskać dostęp do swoich danych medycznych, zawrzeć umowę na dostawę gazu czy zaaplikować o przyznanie karty kredytowej. Pełna lista dostawców usług i dostawców tożsamości w usłudze mojeID dostępna jest na stronie www.mojeid.pl.

 

****

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych, w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju obrotu bezgotówkowego. Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w procesie cyfryzacji administracji publicznej.

lista aktualności