Kontakt dla mediów

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy

KIR
02-781 Warszawa
ul. rtm. W. Pileckiego 65
tel. 22 545 53 60
kom.: 691 890 584
e-mail:

2020

PZU uruchamia usługę mojeID

Data: 2020.05.19

Korzystanie z oferty PZU staje się jeszcze łatwiejsze. Dzięki usłudze mojeID klienci mogą potwierdzić swoją tożsamość, rejestrując się w platformie mojePZU. Zyskają szybki i łatwy dostęp m.in. do swojej dokumentacji medycznej w PZU Zdrowie.

– Stawiamy na bezpieczeństwo. MojePZU, najbardziej rozbudowana internetowa platforma na rynku finansowo-zdrowotnym, umożliwia załatwienie wielu spraw online, bez wychodzenia z domu. To bardzo ważne w okresie pandemii. Dzięki usłudze mojeID klienci będą mogli zarejestrować się na platformie zdalnie, bez konieczności wizyty i potwierdzania swojej tożsamości w oddziale PZU. Wystarczy, że są klientami bankowości internetowej jednego z banków uczestniczących w mojeID jako dostawcy tożsamości, np. Pekao – wyjaśnia Konrad Grajeta, Dyrektor Biura Usług Cyfrowych z PZU.

Usługa mojeID umożliwia zdalny dostęp do usług oferowanych nie tylko przez dostawców komercyjnych, lecz także administrację publiczną. To odpowiedź na potrzeby klientów. Coraz chętniej korzystają oni z usług online, które wymagają identyfikacji konsumentów.

PZU wprowadza usługę mojeID we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR).

Trend związany z cyfryzacją procesów i rozwojem usług zdalnych, dostrzegany od dłuższego czasu, ostatnio znacząco się nasila. KIR ma w swoim portfolio rozwiązania, które szczególnie teraz są doceniane przez rynek, bo optymalnie adresują potrzeby naszych partnerów biznesowych i  odpowiadają oczekiwaniom ich klientów. Udostępnienie usługi mojeID przez PZU – lidera w sektorze ubezpieczeń – jest posunięciem otwierającym nowy obszar budowania przewag konkurencyjnych w  obrębie całej branży. Wierzymy, że nasza współpraca wpłynie na upowszechnienie wykorzystania mojeID i przyspieszenie digitalizacji w kolejnych obszarach gospodarki – mówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR.

MojePZU pozwala na zgłoszenie szkody, umówienie wizyty lekarskiej, pobranie zwolnienia lekarskiego czy e-recepty, dostęp do dokumentacji medycznej na swój temat, zakup polisy mieszkaniowej czy turystycznej oraz inwestowanie oszczędności. Platforma umożliwia również korzystanie z atrakcyjnych rabatów i zniżek w ramach Klubu PZU Pomocni. Można z niej korzystać za pośrednictwem strony internetowej moje.PZU.pl i aplikacji mobilnej.

MojePZU zwyciężyło w prestiżowym, międzynarodowym konkursie Efma & Accenture Insurance Awards 2019, ogłaszanym dorocznie przez organizację Efma zrzeszającą 80 proc. największych europejskich instytucji finansowych.

 

****

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych
w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju obrotu bezgotówkowego.

Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w cyfryzacji usług publicznych i procesów gospodarczych. Więcej informacji: www.kir.pl

 

Kontakt dla mediów:

Anna Olszewska

Rzecznik prasowy

tel. (22) 545 53 60, 691 890 584

e-mail:

 

lista aktualności