Kontakt dla mediów

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy

KIR
02-781 Warszawa
ul. rtm. W. Pileckiego 65
tel. 22 545 53 60
kom.: 691 890 584
e-mail:

2021

Klienci Getin Noble Banku mogą już zdalnie potwierdzać tożsamość w usługach publicznych za pomocą mojeID – usługi zarządzanej przez KIR

Data: 2021.08.25

Getin Noble Bank udostępnia swoim klientom rozszerzone zastosowanie mojeID. Od teraz klienci banku będą mogli wykorzystać usługę KIR do uzyskania zdalnego dostępu do urzędów i  systemów administracji publicznej, np. do Internetowego Konta Pacjenta, ePUAP, biznes.gov.pl, praca.gov.pl oraz założyć i wykorzystywać Profil Zaufany.

Getin Noble Bank wdrożył rozwiązanie KIR już w grudniu ubiegłego roku, w wersji umożliwiającej korzystanie wyłącznie z usług komercyjnych, oferowanych przez dostawców m.in. z branży ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, energetycznej czy gier losowych. Aktualnie usługa została rozszerzona o możliwość uzyskania dostępu do usług administracji publicznej, dzięki integracji z Węzłem krajowym (login.gov.pl) oraz Profilem Zaufanym.

W ramach rozwoju cyfrowych usług oferowanych naszym klientom, zwracamy szczególną uwagę na wykorzystywanie nowoczesnych, bezpiecznych i powszechnych rozwiązań. Dotychczasowe wdrożenie we współpracy z KIR usługi mojeID w obszarze komercyjnym spotkało się z bardzo dobrym odbiorem przez naszych klientów. Rozszerzenie możliwości wykorzystania zdalnego potwierdzania tożsamości w  usługach administracji publicznej, w tym zakładania i wykorzystania Profilu Zaufanego, znacznie ułatwi realizację wszelkich czynności wykonywanych online w relacji z administracją publiczną. Jesteśmy przekonani, że nasi klienci docenią tę usługę i będą z niej chętnie korzystać – mówi Wojciech Tomasik, Członek Zarządu Getin Noble Banku.

mojeID umożliwia zdalne potwierdzenie tożsamości z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Rozwiązanie zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz zgodność z obowiązującymi regulacjami w zakresie identyfikacji elektronicznej. W 2021 roku usługa została wyróżniona Godłem „Teraz Polska”.

– Z mojeID już teraz może korzystać 14 mln użytkowników bankowości elektronicznej, a z czasem liczba ta będzie dalej rosnąć. Nasze rozwiązanie jest uniwersalne, bo może być wykorzystane w wielu przypadkach: przy przedłużaniu umowy z dostawcą energii, sprzedaży polisy ubezpieczeniowej, potwierdzaniu pełnoletniości oraz właśnie w usługach publicznych. Przykładowo, mojeID jest jedną z metod zdalnego potwierdzania tożsamości przy rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19. Możliwie szerokie upowszechnianie tej usługi pozwala na równomierny rozwój cyfrowej gospodarki w obszarze komercyjnym, jak i w administracji publicznej – mówi Wojciech Pantkowski, Wiceprezes Zarządu KIR.  

Pełna informacja o dostawcach tożsamości i firmach udostępniających możliwość korzystania z usługi znajduje się na stronie www.mojeid.pl.

 

****

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju digitalizacji gospodarki. 

Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w procesie cyfryzacji administracji publicznej.
 

 

Getin Noble Bank jest bankiem uniwersalnym, znajdującym się w gronie dziesięciu największych w Polsce pod względem sumy bilansowej. Swoją ofertę kieruje do Klientów indywidualnych, segmentu małych i średnich firm, samorządów, wspólnot mieszkaniowych i dużych korporacji. Bank dysponuje siecią ponad 250 oddziałów własnych i placówek franczyzowych. Bank regularnie zajmuje czołowe pozycje w najważniejszych rankingach oceniających jakość obsługi Klientów detalicznych. W 2021 roku Getin Noble Bank ponownie uzyskał tytuł „Złoty Bank – Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi” w prestiżowym rankingu Złoty Bankier organizowanym przez Puls Biznesu oraz portal Bankier.pl.

 

Kontakt dla mediów:

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy KIR
tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail: 

 

Artur Newecki
Rzecznik prasowy Getin Noble Bank S.A.
tel. 693 718 957
e-mail:

 

lista aktualności