Kontakt dla mediów

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy

KIR
02-781 Warszawa
ul. rtm. W. Pileckiego 65
tel. 22 545 53 60
kom.: 691 890 584
e-mail:

2021

SGH jako pierwsza wśród polskich uczelni wdrożyła mSzafir – mobilny podpis kwalifikowany od KIR

Data: 2021.05.31

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie wprowadziła mSzafir kwalifikowany podpis elektroniczny w wersji mobilnej dostarczany przez KIR. E-podpis został zintegrowany z używanym w SGH systemem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD), autorstwa Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (EZD PUW). Dzięki aplikacji mSzafir w telefonie, pracownicy uczelni mogą już korzystać z e-podpisu całkowicie zdalnie.

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie dostarczyła swoim pracownikom certyfikaty kwalifikowane umożliwiające składanie mobilnego podpisu elektronicznego mSzafir. Tym samym renomowana uczelnia ekonomiczna znalazła się w cyfrowej awangardzie polskiego środowiska akademickiego. Podpis mSzafir ma właściwości prawne równoważne podpisowi odręcznemu. Dzięki temu pracownicy SGH mogą podpisywać elektronicznie umowy i inne dokumenty, które do tej pory wymagały podpisu odręcznego. Dodatkowo każdy podpisany dokument zostaje automatycznie opatrzony kwalifikowanym znacznikiem czasu. Uzyskanie e-podpisu mSzafir może odbyć się w pełni online, z wykorzystaniem potwierdzenia tożsamości użytkownika w bankowości elektronicznej lub w bezpośrednim kontakcie z przedstawicielem KIR. Usługa spełnia wszystkie kryteria bezpieczeństwa określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS.

– SGH systematycznie udostępnia rozwiązania, które ułatwiają naszym pracownikom wykonywanie codziennych zadań i wpływają na optymalizację naszej efektywności. Z uwagą śledzimy rozwój usług cyfrowych i starannie analizujemy ofertę rynkową pod kątem korzyści dla uczelni, jakości i poziomu bezpieczeństwa. Takie kryteria zastosowaliśmy także, decydując się na podpis elektroniczny mSzafir – mówi dr Marcin Dąbrowski, kanclerz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Jednolity i bezpłatnie udostępniany podmiotom realizującym zadania publiczne system EZD PUW, umożliwia kompleksowe elektroniczne zarządzanie dokumentacją, w tym sprawny, ustandaryzowany i w pełni cyfrowy obieg dokumentów urzędowych. Zaimplementowaliśmy w nim oczekiwaną przez naszego Partnera funkcjonalność podpisu elektronicznego, która ergonomizuje pracę i pozwala wyeliminować dokumenty papierowe, jednocześnie zachowując ich moc prawną – komentuje Mariusz Madejczyk, dyrektor Biura Informatyki i Rozwoju Systemów Teleinformatycznych w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku.

mSzafir to kwalifikowany podpis elektroniczny dostępny w wersji mobilnej, eliminujący konieczność stosowania czytników i kart kryptograficznych. Dokumenty można podpisywać w dowolnym miejscu i czasie, na każdym urządzeniu z dostępem do Internetu, bez potrzeby instalowania i konfigurowania dodatkowego oprogramowania.

mSzafir to pierwsze rozwiązanie na polskim rynku pozwalające na uzyskanie kwalifikowanego certyfikatu w pełni online. Nasza usługa została zaprojektowana tak, by maksymalnie uprościć jej wdrażanie i wykorzystywanie, a jednocześnie zapewnić całkowite bezpieczeństwo i zgodność z regulacjami. Mamy nadzieję, że nasza współpraca z SGH i pionierskie zastosowanie usługi mSzafir w środowisku akademickim będą uznane za potwierdzenie realnej wartości e-podpisu dla uczelni i szkół w Polsce – dodaje Elżbieta Włodarczyk, dyrektor Linii biznesowej podpis elektroniczny w KIR.

Dostarczana przez KIR usługa umożliwia przejście na całkowicie elektroniczny obieg dokumentów firmowych bez konieczności przechowywania ich wersji papierowych, co poprawia efektywność pracy całej organizacji. Cyfryzacja eliminuje konieczność prowadzenia często kosztownej archiwizacji dokumentów papierowych, poprawia także kontrolę nad ich dystrybucją oraz bezpieczeństwem informacji. Współpraca KIR z SGH w obszarze stosowania mobilnego podpisu elektronicznego mSzafir jest kolejnym wdrożeniem tego rozwiązania w sektorze komercyjnym. Z usługi korzystają m.in. klienci PKO Banku Polskiego – w procesie zdalnego składania wniosku o otwarcie rachunku inwestycyjnego – oraz pracownicy Orange Polska w procesach kadrowych.

 

 

****

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju digitalizacji gospodarki. 

Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w procesie cyfryzacji administracji publicznej.

lista aktualności