Kontakt dla mediów

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy

KIR
02-781 Warszawa
ul. rtm. W. Pileckiego 65
tel. 22 545 53 60
kom.: 691 890 584
e-mail:

2021

Usługa mojeID dostępna dla kolejnych klientów Banków Spółdzielczych Grupy BPS

Data: 2021.08.26

Kolejne 44 Banki Spółdzielcze, zrzeszone w Grupie BPS oraz 1 bank współpracujący, udostępniły swoim klientom mojeID – usługę zdalnego potwierdzania tożsamości oferowaną przez KIR. Tym samym z mojeID mogą już korzystać klienci Banku BPS, 310 Banków Spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS oraz 7 banków współpracujących.

Od lipca 2020 r., czyli momentu wdrożenia usługi przez pierwszą grupę Banków Spółdzielczych należących do Zrzeszenia BPS, do czerwca 2021 r. z rozwiązania KIR skorzystało 109 tys. klientów banku, którzy 785 tys. razy potwierdzili swoją tożsamość za pomocą mojeID. Kwiecień 2021 r. był miesiącem rekordowym: w tym czasie klienci banków spółdzielczych wykorzystali mojeID do weryfikacji tożsamości 121 tys. razy – to blisko dwa razy więcej niż na początku tego roku.

Klienci Grupy BPS korzystają z mojeID głównie w procesie zakładania i wykorzystywania Profilu Zaufanego oraz logowania do PUE ZUS, ePUAP, Internetowego Konta Pacjenta. Wśród serwisów komercyjnych najbardziej popularne są usługi Totalizatora Sportowego (lotto.pl), PZU i PGNiG.

W okresie pandemii zainteresowanie usługami cyfrowymi wśród naszych klientów znacznie wzrosło. Coraz więcej osób chce załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, podobnie jak to robią w przypadku zakupów internetowych. Przekonaliśmy się także, jak ważny jest zdalny dostęp do Internetowego Konta Pacjenta, chociażby po to aby zarejestrować się na szczepienie przeciwko COVID-19. Myślę, że każdy kto choć raz skorzystał z tej formy komunikacji z urzędem lub instytucją komercyjną, niechętnie wraca do osobistej obecności w tych miejscach. To oszczędza czas i poprawia komfort obsługi naszych klientów, dlatego cieszymy się, że do mojeID dołączyły kolejne Banki Spółdzielcze z Grupy BPS – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS.

mojeID umożliwia potwierdzenie tożsamości w oparciu o dane personalne, udostępniane przez bank za zgodą klienta. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to łatwy dostęp do oferty przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. dostawców energii, usług medycznych, ubezpieczeniowych czy telekomunikacyjnych, jak i możliwość sprawnego załatwienia spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu, uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego, założenie działalności gospodarczej lub wprowadzenie zmian we wpisie do CEIDG.

Więcej na www.mojbank.pl i www.bankbps.pl

 

****

Grupa BPS to największe zrzeszenie Banków Spółdzielczych w Polsce. Tworzy je 321 Banków Spółdzielczych zrzeszonych z Bankiem BPS. Banki Spółdzielcze z Grupy BPS to ponad 2 300 placówek, z dostępem do ponad 2 200 bezprowizyjnych bankomatów w całej Polsce dla swoich klientów. Banki Spółdzielcze z Grupy BPS obsługują klientów indywidualnych, małe
i średnie przedsiębiorstwa oraz jednostki samorządu terytorialnego. Oferują produkty i usługi finansowe dostosowane do potrzeb lokalnych społeczności, w których działają. Grupa BPS oferuje usługi finansowe w zakresie faktoringu, leasingu oraz funduszy inwestycyjnych. Więcej na www.mojbank.pl

 

Kontakt dla mediów:

Agnieszka Chrobot
tel. 721 001 235
e-mail:
Biuro Prasowe: www.bankbps.prowly.com

 

****

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju obrotu bezgotówkowego.

Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w procesie cyfryzacji administracji publicznej.
 

Kontakt dla mediów:

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail:

 

lista aktualności