Kontakt dla mediów

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy

KIR
02-781 Warszawa
ul. rtm. W. Pileckiego 65
tel. 22 545 53 60
kom.: 691 890 584
e-mail:

2022

mSzafir dostępny dla klientów mBanku

Data: 2022.01.12

mBank dołącza do grona dostawców tożsamości w usłudze mSzafir. Dzięki współpracy z KIR, klienci banku będą mogli uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir w pełni zdalnie. Rozwiązanie pozwoli dopełnić wszelkich formalności, dotyczących zakupu mSzafir w trybie online.

mSzafir to nowatorska, mobilna wersja kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Jest produktem w pełni cyfrowym, co oznacza, że nie wymaga stosowania fizycznych urządzeń, takich jak karty i czytniki. Od teraz klienci mBanku mogą nabyć mSzafir w całkowicie zdalny sposób, wykorzystując mechanizm potwierdzania tożsamości poprzez bankowość elektroniczną, za pomocą mojeID.

– Klienci mBanku zyskali nowoczesne i wygodne narzędzie do podpisywania dokumentów prywatnych i służbowych, które mogą uzyskać całkowicie zdalnie. Chcąc skorzystać z mSzafir, nasi klienci mogą zdalnie potwierdzić swoją tożsamość, poprzez bankowość elektroniczną – szybko i bezpiecznie, bez potrzeby wizyty w punkcie sprzedaży podpisu elektronicznego. To pierwsze rozwiązanie na polskim rynku zapewniające możliwość pozyskania certyfikatu kwalifikowanego przez internet, a następnie złożenia podpisu o gwarantowanej mocy prawnej – mówi Piotr Teodorczyk, Dyrektor Departamentu Klienta Firmowego z mBanku.

mBank to jeden z największych banków w Polsce i lider innowacji w branży finansowej. Od ponad 20 lat świadczy pełen zakres nowoczesnych usług dla klientów indywidualnych i firm – od mikroprzedsiębiorstw po największe korporacje oraz administrację publiczną.

– Z badań* wynika, że między 2020 a 2021 r. dwukrotnie zwiększył się odsetek osób, które chcą mieć możliwość wykorzystywania podpisu elektronicznego w codziennych sprawach. Wzrost tego wskaźnika jest związany z globalnym trendem przenoszenia usług do świata cyfrowego, który został dodatkowo spotęgowany przez pandemię – mówi Robert Trętowski, wiceprezes Zarządu KIR. – Coraz bardziej doceniane są zalety usług zdalnych, rośnie świadomość ich wygody oraz korzyści ekonomicznych i ekologicznych, ale także wyzwań w zakresie cyfrowego bezpieczeństwa. Większość Polaków jest świadoma możliwości wykorzystania e-podpisu zarówno w usługach publicznych, jak i komercyjnych. Dlatego też w 2021 r. wydaliśmy naszym klientom 2 razy więcej długoterminowych e-podpisów mSzafir niż w 2020 r., a w firmach, które zdecydowały się na wdrożenie e-podpisu, zaobserwowano przyspieszenie procesów formalnych, a koszt obsługi dokumentów spadł nawet o 75%. Udostępnienie klientom mBanku możliwości w pełni zdalnego uzyskiwania kwalifikowanego e-podpisu mSzafir jest przełomowym krokiem w kierunku upowszechniania usług opartych na technologii – dodaje Robert Trętowski.

Kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir nie wymaga instalowania lub konfigurowania przez użytkownika dodatkowego oprogramowania. To usługa, która umożliwia bezpieczne podpisanie dokumentu, bez konieczności posiadania go w formie papierowej, drukowania czy skanowania. Dostępny jest w dwóch wariantach – jednorazowym lub z długim terminem ważności na rok lub dwa lata, w zależności od indywidualnych potrzeb i planowanej częstotliwości użytkowania przez klientów. Do każdego podpisu dołączony jest znacznik czasu, zapewniający długotrwałą wartość dowodową.

 

* Badanie Kantar zostało zrealizowane na zlecenie KIR i ZBP w 2021 r., na ogólnopolskiej próbie osób w wieku 15+. Liczebność próby wynosiła N=1054.

 

 

****

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju digitalizacji gospodarki. 

Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w procesie cyfryzacji administracji publicznej.
 

 
 

lista aktualności