Kontakt

KIR

tel. +48 22 545 55 00
ul. rtm. W. Pileckiego 65
02-781 Warszawa

KRS: 0000113064
NIP: 526-030-05-17
REGON: 012105474

Infolinia
poniedziałek - piątek,

w godzinach 8.00 - 18.00
z telefonu stacjonarnego:
801 500 207

z telefonu stacjonarnego lub komórkowego:
22 545 55 55

Opłata za połączenie zgodna
z cennikiem operatora.
 

Formularz kontaktowy

Aktualności

Klienci Alior Banku załatwią szybciej swoje sprawy dzięki mojeID

Data: 2022.08.08

Alior Bank dołącza do grona dostawców tożsamości w ramach usługi mojeID dostarczanej przez KIR. Dzięki temu klienci banku korzystający z bankowości elektronicznej, mogą wygodnie i  bezpiecznie potwierdzać swoją tożsamość i tym samym uzyskać zdalny dostęp do wielu cyfrowych usług.

W swojej działalności Alior Bank łączy zasady tradycyjnej bankowości z innowacyjnymi rozwiązaniami. Rozwój tych ostatnich stanowi kluczowy element w strategii rozwoju Alior Banku w obszarze cyfryzacji jego produktów i usług, a także wsparciu zielonej transformacji.

Wdrożenie mojeID i dołączenie do grona dostawców tożsamości, pomoże w realizacji tych celów na rynku coraz bardziej zdominowanym przez usługi elektroniczne. Klienci Alior Banku będą mogli od teraz korzystać z usług świadczonych online przez usługodawców reprezentujących różne branże, m.in.: ochronę zdrowia, ubezpieczenia, telekomunikację, energetykę, finanse, kulturę, gry losowe.

– Bankowość cyfrowa to już codzienność i podstawa w zarządzaniu finansami dla wielu klientów. Z  myślą o nich – we współpracy z KIR – uruchamiamy kolejne zaawansowane technologicznie rozwiązanie, dzięki któremu można będzie korzystać z usług zdalnych jeszcze wygodniej, z  jednoczesnym zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa danych osobowych. Od teraz nasi klienci, po wcześniejszym potwierdzeniu swojej tożsamości za pośrednictwem mojeID, w szybki i  intuicyjny sposób mogą korzystać z usług innych podmiotów – mówi Krzysztof Konieczka, Dyrektor Działu Daily Banking z Alior Banku.

Potwierdzanie tożsamości poprzez mojeID jest proste i wygodne. Użytkownik na stronie dostawcy danej usługi wybiera sprawę, którą chce załatwić. W kolejnym kroku wskazuje mojeID jako metodę potwierdzenia swojej tożsamości oraz bank, który potwierdzi jego tożsamość. Następnie loguje się do bankowości elektronicznej wybranego banku, gdzie przeprowadzany jest proces jego uwierzytelnienia. Na końcu klient potwierdza swoje dane i akceptuje ich przekazanie do wskazanego dostawcy usług, po czym wraca na stronę dostawcy usług i kontynuuje proces, który wymagał potwierdzenia jego tożsamości.

– Możliwość zdalnego uwierzytelniania to bardzo ważny element procesu digitalizacji, obejmującego wiele dziedzin życia i różne sektory gospodarki. Cieszymy się, że tę możliwość zyskali klienci Alior Banku. To oznacza, że z mojeID może już korzystać blisko 20 milionów użytkowników. Tak ogromny zasięg mojeID to dowód zaufania dla naszych kompetencji, jako dostawcy zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań cyfrowych – mówi Piotr Wichowski, Dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR.

Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 roku i aktualnie jest dostępna dla klientów 10 banków komercyjnych oraz ponad 500 banków spółdzielczych, wśród nich – Alior Bank, PKO Bank Polski (i  Inteligo), Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole Bank Polska, Getin Noble Bank, BOŚ Bank, Bank Spółdzielczy w Brodnicy oraz banki spółdzielcze i współpracujące z Bankiem BPS i SGB-Bankiem.

W 2021 r. usługa mojeID została wyróżniona Godłem „Teraz Polska” oraz nagrodą w konkursie Digital Exellence Awards w kategorii Digital Strategic Perspective.

Pełna lista firm wykorzystujących mojeID jest dostępna na stronie www.mojeid.pl

 

lista aktualności