Kontakt

KIR

ul. rtm. W. Pileckiego 65
02-781 Warszawa

KRS: 0000113064
NIP: 526-030-05-17
REGON: 012105474

Infolinia
poniedziałek - piątek,

w godzinach 8.00 - 18.00
z telefonu stacjonarnego:
801 500 207

z telefonu stacjonarnego lub komórkowego:
22 545 55 55

Opłata za połączenie zgodna
z cennikiem operatora.
 

Formularz kontaktowy

Aktualności

Płatności bezgotówkowe w administracji publicznej – coraz więcej urzędów bez gotówki

Data: 2017.07.19

Realizowany przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z KIR ogólnopolski Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej cieszy się rosnącym zainteresowaniem ze strony urzędów w całym kraju. Po 3 miesiącach od uruchomienia, do Programu zgłosiło się ponad 600 urzędów.

Program jest skierowany do wszystkich urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych. W kolejnym kroku planowane jest wdrożenie do Programu Policji i udostępnienie możliwości opłacania mandatów w terminalach POS. Program wprowadza możliwość bezgotówkowego dokonywania opłat za czynności administracyjne z wykorzystaniem terminali płatniczych POS i usługi WebPOS Paybynet, w które urzędy wyposażane są bezkosztowo. Żadnych opłat z tytułu realizowanych płatności nie ponoszą także klienci urzędów.

Od początku kwietnia do końca czerwca br. do Programu zgłosiło się ponad 600 urzędów z całego kraju. W ramach działań promujących Program, KIR we współpracy z Ministerstwem Rozwoju zorganizował w maju i w czerwcu 8 spotkań z urzędami wojewódzkimi, marszałkowskimi, urzędami gmin, miast oraz starostwami powiatowymi, które odbywały się w siedzibach urzędów wojewódzkich: w Poznaniu, Katowicach, Lublinie, Białymstoku, Olsztynie, Gdańsku i Bydgoszczy, oraz w Warszawie – w Ministerstwie Rozwoju.

W ciągu trzech miesięcy trwania Programu, zawarto z urzędami ponad 350 umów. Terminale zostały zainstalowane w ponad 219 urzędach, natomiast usługa WebPOS Paybynet jest dostępna w 128 jednostkach administracji. W tym czasie zostało dokonanych 29 tys. płatności bezgotówkowych o łącznej wartości 3,9 mln  zł. Jesteśmy zadowoleni z tych wyników – mówi Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR odpowiedzialny za Obszar Usług Kartowych i Internetowych.

Popularyzacja płatności bezgotówkowych w urzędach to ważny element rządowego programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”. – Naszą ambicją i zadaniem, zgodnie ze strategią rozwoju KIR, jest czynne uczestnictwo w pracach związanych  z podnoszeniem poziomu cyfryzacji kraju – dodaje Dariusz Marcjasz.

Partnerem społecznym Programu jest Fundacja KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium, która jest odpowiedzialna za upowszechnianie i promocję Programu oraz współpracę z partnerami w zakresie jego finansowania.

lista aktualności