Kontakt

KIR

tel. +48 22 545 55 00
ul. rtm. W. Pileckiego 65
02-781 Warszawa

KRS: 0000113064
NIP: 526-030-05-17
REGON: 012105474

Infolinia
poniedziałek - piątek,

w godzinach 8.00 - 18.00
z telefonu stacjonarnego:
801 500 207

z telefonu stacjonarnego lub komórkowego:
22 545 55 55

Opłata za połączenie zgodna
z cennikiem operatora.
 

Formularz kontaktowy

Aktualności

Wystartował pilotaż eParagon

Data: 2019.05.31

 

Projekt eParagon jest efektem współpracy KIR z PKO Bankiem Polskim, PKN ORLEN oraz eService. Elektroniczny paragon jest dostępny w serwisie bankowości elektronicznej po dokonaniu transakcji debetowymi kartami płatniczymi PKO Banku Polskiego na wybranych stacjach paliw PKN ORLEN.  Obecnie trwa pilotaż usługi skierowany do ograniczonej liczby użytkowników.

eParagon to elektroniczny odpowiednik paragonu fiskalnego, powiązany z kontem bankowym klienta oraz debetową kartą płatniczą użytą do przeprowadzenia transakcji. Usługa jest dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać wystarczy zalogować się do konta i uruchomić usługę eParagon. Od tej pory paragony dotyczące płatności na stacjach PKN ORLEN uczestniczących w programie, będą rejestrowane i udostępniane użytkownikom w ramach ich konta bankowego.

- Od kilku lat realizujemy w banku cyfrową transformację poprzez wprowadzanie innowacji do naszych kanałów. Oczekują od nas tego nasi klienci, którzy potrzebują szybkiego i łatwego dostępu do informacji czy też załatwiania swoich spraw z pozycji serwisu. Tym razem uczestniczymy w przełomowym, innowacyjnym wdrożeniu  kolejnej e-usługi - elektronicznego paragonu. Nasi klienci będą mogli przetestować go już niebawem, wystarczy mieć kartę debetową do konta i korzystać z bankowości elektronicznej – mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

eParagon będzie dostępny dla klientów PKO Banku Polskiego pod koniec czerwca br.

PKN ORLEN udostępnia możliwość generowania eParagonów z terminali płatniczych na stacjach paliw, które będą brały udział w projekcie.

Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, w ubiegłym roku PKN ORLEN zapewnił możliwość płacenia za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze, dzięki aplikacji ORLEN Mobile. Dalej chcemy wyznaczać standardy obsługi klienta, dlatego przystąpiliśmy do inicjatywy wdrożenia programu elektronicznych paragonów – powiedział Wojciech Muszyński, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej PKN ORLEN.

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService, jest agentem rozliczeniowym obsługującym transakcje z użyciem karty płatniczej w terminalach należących do PKN ORLEN. Spółka zapewnia także transfer eParagonów wygenerowanych przez terminale PKN ORLEN do KIR.

– eParagon to nowoczesne rozwiązanie dostarczające wielu korzyści zarówno firmom przyjmującym płatności, jak i klientom, którzy chcą wygodnie, bezpiecznie i szybko płacić za towary czy usługi. Cieszymy się, że po raz kolejny, jako pierwszy agent rozliczeniowy w Polsce możemy brać udział we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań zmieniających na lepsze rynek płatności bezgotówkowych – podkreśla Joanna Seklecka, Prezes eService.

KIR, jako partner technologiczny udostępnia swój HUB dla usługi i pośredniczy w przekazaniu eParagonu do PKO Banku Polskiego, który ostatecznie prezentuje eParagon klientowi z wykorzystaniem bankowości internetowej.

Wdrożenie elektronicznych paragonów jest elementem szeroko rozumianej cyfryzacji gospodarki, którą KIR wspiera w ramach wielu projektów i inicjatyw, tłumaczy Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR. – eParagon to konkretne korzyści dla każdej ze stron biorących udział w procesie generowania i przekazywania eParagonu oraz oczywiście dla klientów, dodaje Piotr Alicki.

Zgodnie z założeniami, pilotaż usługi potrwa do końca 2019 r. Uzyskane w nim informacje pozwolą na wypracowanie docelowego modelu rozwiązania eParagon, który będzie dostępny również dla innych podmiotów.

Na obecnym etapie prac, eParagon nie zastępuje paragonu fiskalnego. Jego wystawca nadal jest zobowiązany do drukowania i wydania go klientowi w formie papierowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami fiskalnymi. Zakłada się, że dalszy rozwój usługi eParagon pozwoli w przyszłości na zrównanie elektronicznego paragonu z jego papierowym odpowiednikiem.

Oznacza to, że po wprowadzeniu eParagonu do powszechnego użycia, korzystanie z tego rozwiązania  skróci czas transakcji i ułatwi  zarządzanie historią zakupów. Ponadto, przechowywanie elektronicznych paragonów na koncie zapewni łatwość ich gromadzenia i wyszukiwania, a w razie potrzeby dostęp do nich w postaci pliku pdf lub wydruku. Zredukuje też problemy związane z trwałością druku termicznego czy ryzykiem zgubienia tradycyjnego potwierdzenia zakupu.

eParagon będzie również wspierać nowoczesne formy tzw. zakupów samoobsługowych. Beneficjentem rozwiązania będzie także środowisko naturalne, gdyż usługa pozwoli wyeliminować z użytku paragony drukowane na tzw. papierze termicznym, którego produkcja wymaga wielu substancji chemicznych, trafiających potem do ekosystemu.

 

 

lista aktualności