Kontakt

KIR

tel. +48 22 545 55 00
ul. rtm. W. Pileckiego 65
02-781 Warszawa

KRS: 0000113064
NIP: 526-030-05-17
REGON: 012105474

Infolinia
poniedziałek - piątek,

w godzinach 8.00 - 18.00
z telefonu stacjonarnego:
801 500 207

z telefonu stacjonarnego lub komórkowego:
22 545 55 55

Opłata za połączenie zgodna
z cennikiem operatora.
 

Formularz kontaktowy

Aktualności

KIR wprowadza mSzafir – kwalifikowany podpis elektroniczny dostępny w pełni zdalnie

Data: 2020.03.20

Klienci PKO Banku Polskiego jako pierwsi kupią go online dzięki e-Tożsamości

#podpisujzdomu #pracujzdalnie

Już teraz można w pełni zdalnie uzyskać podpis elektroniczny mSzafir i podpisywać dokumenty bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki wykorzystaniu technologii chmurowej podpisy można składać na komputerze, tablecie lub smartfonie, niezależnie od miejsca, w którym przebywamy czy od pory dnia. mSzafir umożliwia prowadzenie spraw prywatnych, biznesowych i urzędowych z wykorzystaniem Internetu. Aby ułatwić dostęp do rozwiązania jak najszerszej grupie klientów, do końca kwietnia br. KIR oferuje 30 proc. rabat na dowolny pakiet podpisów mSzafir.  Klienci PKO Banku Polskiego jako pierwsi mogą zdalnie kupić podpis elektroniczny. Jest to możliwe dzięki usłudze e-Tożsamości, która online zweryfikuje tożsamość jego użytkownika. 

mSzafir pozwala na złożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego bez konieczności posiadania czytnika i karty kryptograficznej. Klienci mSzafir mogą skorzystać z certyfikatów z długim terminem ważności – rocznych lub dwuletnich, z wybranym limitem podpisów. Przed wydaniem certyfikatu „w chmurze” konieczne jest potwierdzenie tożsamości jego użytkownika – teraz można to zrobić bez wychodzenia z domu, za pomocą zdalnej weryfikacji tożsamości. Z tej opcji mogą korzystać już  klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo. Trwają prace, które pozwolą na udostępnienie usługi klientom kolejnych banków. Autoryzacja wymagana przed każdorazowym złożeniem podpisu następuje przy użyciu aplikacji mobilnej mSzafir, którą należy pobrać i zainstalować na telefonie. Do każdego podpisu dołączany jest znacznik czasu, zapewniający podpisanemu dokumentowi długotrwałą wartość dowodową. W ofercie KIR stale dostępny jest certyfikat kwalifikowany Szafir w wersji standardowej, wymagający użycia nośnika fizycznego – karty kryptograficznej, USB, czytnika.

PKO Bank Polski jest pierwszą instytucją, która identyfikuje tożsamość na potrzeby wydawania kwalifikowanych podpisów elektronicznych w chmurze mSzafir.

Jak kupić podpis kwalifikowany? Można zrobić to  w sklepie internetowym Szafir. Wystarczy potwierdzić swoje dane za pomocą bankowej identyfikacji klienta e-Tożsamości. Klienci PKO Banku Polskiego, którzy korzystają z bankowości elektronicznej  mogą sami utworzyć ją w iPKO. Kolejnym krokiem w drodze do uzyskania podpisu jest pobranie certyfikatu kwalifikowanego i aktywowanie aplikacji mobilnej mSzafir. Następnie zalogowanie się i wybranie  dokumentów do podpisu. Cały proces odbywa się  bez podpisywania papierowych czy elektronicznych umów.

- Sektor bankowy ma najsilniej zweryfikowaną tożsamość swoich klientów dlatego jej wykorzystanie w dobie cyfryzacji usług stanie się coraz bardziej powszechne. Usługa zdalnego potwierdzania tożsamości dostępna w PKO Banku Polskim otwiera drzwi do wielu rozwiązań e-administracji czy usług komercyjnych. Jest konieczna do ich rozwoju i rozpowszechniania wśród obywateli. Możliwość korzystania z podpisu elektronicznego w chmurze to kolejna usługa po mojeID, która wykorzystuje identyfikację bankową klienta –  mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego. Weryfikacja tożsamości przez PKO Bank Polski została skontrolowana przez certyfikowaną, firmę audytorską i spełnia wymagania bezpieczeństwa w zakresie poziomów zaufania dotyczących wydawania środków identyfikacji elektronicznej określonych w eIDAS.  

Nowa usługa KIR została wpisana przez Ministerstwo Cyfryzacji do rejestru dostawców usług zaufania.

Dzięki mSzafir, można w szybki i wygodny sposób podpisywać  wszelkie dokumenty w formacie PDF, np. umowy, wiążące oferty handlowe, e-faktury, pisma do administracji publicznej – z wykorzystaniem urządzenia mobilnego, smartfonu czy tabletu. mSzafir może być wykorzystany do uwierzytelnienia e-dokumentów w administracji publicznej, w relacjach z dostawcami usług przy podpisywaniu umów czy w medycynie. Kwalifikowany podpis elektroniczny złożony za pomocą mSzafir, jest zgodny z wymaganiami eIDAS i ma moc prawną równoważną podpisowi własnoręcznemu.

- mSzafir wprowadza nową jakość w korzystaniu z kwalifikowanego podpisu elektronicznego, bo dzięki przejściu od konieczności stosowania karty kryptograficznej i czytnika do rozwiązań chmurowych oraz dostępności z każdego urządzenia, jest usługą w pełni cyfrową - mówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR. - Ze względu na sytuację epidemiologiczną oraz mając na uwadze przede wszystkim potrzeby osób pracujących zdalnie, przyspieszyliśmy decyzję o wdrożeniu mSzafir i udostępnieniu rozwiązania w promocyjnej cenie. W kontekście gwałtownie rosnącego zapotrzebowania na kompleksową elektronizację obsługi procesów administracyjnych i biznesowych, mSzafir jest innowacją gwarantującą zachowanie bezpieczeństwa nie tylko w świecie cyfrowym - podkreśla Piotr Alicki.

Usługa mSzafir jest oferowana za pośrednictwem portalu www.mszafir.pl, gdzie klienci mają dostęp do posiadanych certyfikatów, a także mogą składać podpisy elektroniczne i pobierać podpisane dokumenty. Logowanie do portalu odbywa się z użyciem aplikacji mobilnej.

Wykorzystując kod promocyjny PODPISUJZDOMU, certyfikat mSzafir można kupić z 30 proc. rabatem niezależnie od sposobu potwierdzenia tożsamości – promocja potrwa do końca kwietnia.

 

lista aktualności