
W celu przeniesienia rachunku z dotychczasowego banku do innego, z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR systemu Ognivo, wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego. Za pośrednictwem systemu Ognivo klienci banków mają możliwość wydania dyspozycji przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajemy się klientem. Na wniosek klienta bank może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku bankowego wskazanym przez klienta instytucjom. Cały proces zajmuje zaledwie kilka dni i nie wymaga udziału klienta.
Liczba wniosków o przeniesienie rachunku bankowego z wykorzystaniem Ognivo w III kw. 2022 r. wyniosła 4 303. W tym samym okresie 2021 r. odnotowano 3 802 takich wniosków. Na zamknięcie dotychczasowego rachunku w III kw. 2022 r. zdecydowało się 4 261 osób, czyli 99 proc. wszystkich wnioskujących o zmianę rachunku. Przeniesienia salda dokonało 4 056 osób, tj. około 94 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło 695 osób, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 451 osób.
System Ognivo umożliwia bezpieczną i szybką komunikację online pomiędzy bankami a innymi uprawnionymi podmiotami. Oprócz banków (komercyjnych i spółdzielczych) Ognivo wykorzystywane jest m.in. także przez ZUS, Pocztę Polską, urzędy miast, urzędy skarbowe, izby celne, administracyjne organy egzekucyjne, komorników sądowych.
Więcej informacji na stronie www.przenoszenierachunkow.pl
Zobacz również

Przelewy natychmiastowe zyskują na popularności we wszystkich grupach wiekowych. Wyniki badania KIR i ZBP
Przejdź do artykułu
Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w II kw. 2025 r.
Przejdź do artykułu
Statystyki systemów rozliczeniowych w czerwcu 2025 r.
Przejdź do artykułu