W I kw. 2025 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 2 657 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – około 950 – wpłynęło w styczniu.
W celu przeniesienia rachunku z dotychczasowego banku do innego, z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR systemu Ognivo, wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego.
Za pośrednictwem systemu Ognivo klienci banków mają możliwość wydania dyspozycji przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku.
Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajemy się klientem. Na wniosek klienta bank może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku bankowego instytucjom wskazanym przez klienta. Cały proces zajmuje zaledwie kilka dni i nie wymaga udziału klienta.
![Q1_2025_Ognivo_wykresy.png [546.76 KB]](https://www.kir.pl/storage/image/core_files/2025/4/11/47f3a9a9eb0c02fa5f60bba5acd1ac82/png/kir/preview/Q1_2025_Ognivo_wykresy.png)
Liczba wniosków o przeniesienie rachunku bankowego z wykorzystaniem Ognivo w I kw. 2025 r. wyniosła 2 657. W tym samym okresie 2024 r. odnotowano 4 796 takich wniosków.
Na zamknięcie dotychczasowego rachunku w I kw. 2025 r. zdecydowały się 2 623 osoby, czyli 99 proc. wszystkich wnioskujących o zmianę rachunku. Przeniesienia salda dokonało 2 477 osób, tj. około 93 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło 405 osób, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 282 osoby.
System Ognivo umożliwia bezpieczną i szybką komunikację online pomiędzy bankami a innymi uprawnionymi podmiotami. Oprócz banków (komercyjnych i spółdzielczych), Ognivo wykorzystywane jest m.in. także przez ZUS, Pocztę Polską, urzędy miast, urzędy skarbowe, izby celne, administracyjne organy egzekucyjne, komorników sądowych.
Zobacz również
Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych 11 listopada
Przejdź do artykułu
Kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir dostępny w aplikacji mObywatel
Przejdź do artykułu
mBank Słowacja uruchamia dostarczaną przez nas usługę Verification of Payee (VoP) dla przelewów w euro
Przejdź do artykułu