
W III kw. 2025 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęły 2 840 osoby. Najwięcej wniosków w tym kwartale – 1112, wpłynęło w lipcu.
W celu przeniesienia rachunku z dotychczasowego banku do innego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego.
Za pośrednictwem systemu Ognivo klienci banków mają możliwość wydania dyspozycji przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku.
Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajemy się klientem. Na wniosek klienta bank może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku bankowego instytucjom wskazanym przez klienta. Cały proces zajmuje zaledwie kilka dni i nie wymaga udziału klienta.
Liczba wniosków o przeniesienie rachunku bankowego z wykorzystaniem Ognivo w III kw. 2025 r. wyniosła 2 840. W tym samym okresie 2024 r. odnotowano 3 439 takich wniosków.
Na zamknięcie dotychczasowego rachunku w III kw. 2025 r. zdecydowało się 2 789 osób, czyli 98 proc. wszystkich wnioskujących o zmianę rachunku. Przeniesienia salda dokonały 2 704 osoby, tj. około 95 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło 435 osób, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 317 osób.
System Ognivo umożliwia bezpieczną i szybką komunikację online pomiędzy bankami a innymi uprawnionymi podmiotami. Oprócz banków (komercyjnych i spółdzielczych), Ognivo wykorzystywane jest m.in. także przez ZUS, Pocztę Polską, urzędy miast, urzędy skarbowe, izby celne, administracyjne organy egzekucyjne, komorników sądowych.
Zobacz również

Statystyki systemów rozliczeniowych we wrześniu 2025
Przejdź do artykułu
Statystyki systemów rozliczeniowych w sierpniu 2025 r.
Przejdź do artykułu
Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych w dzień wolny od pracy
Przejdź do artykułu