Kontakt
KIR
tel. +48 22 545 55 00ul. rtm. W. Pileckiego 65
02-781 Warszawa
KRS: 0000113064
NIP: 526-030-05-17
REGON: 012105474
poniedziałek - piątek,
w godzinach 8.00 - 18.00
z telefonu stacjonarnego:
801 500 207
z telefonu stacjonarnego lub komórkowego:
22 545 55 55
Opłata za połączenie zgodna
z cennikiem operatora.
Aktualności
Aktualności
mBank wprowadza zdalną weryfikację tożsamości z wykorzystaniem mojeID
mBank dołącza do grona dostawców tożsamości dla usługi mojeID zarządzanej przez KIR. Klienci banku mogą w prosty i bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość i tym samym uzyskać dostęp do usług świadczonych online.
mojeID to bezpieczne narzędzie do zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach komercyjnych i publicznych. Usługa umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały albo osobistej wizyty u dostawcy usługi, w elektrowni, u ubezpieczyciela, w placówce medycznej albo umawiania się na zawarcie umowy z kurierem.
– Polska gospodarka z każdym rokiem staje się coraz bardziej cyfrowa, a ostatnie miesiące znacząco przyspieszyły ten proces. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę usług świadczonych online, których rozwój uzależniony jest od bezpieczeństwa danych i odpowiedzialnego podejścia do ryzyka, kwestią kluczową jest dostęp do bezpiecznej weryfikacji tożsamości online, co zapewnia mojeID – mówi Robert Trętowski, Wiceprezes Zarządu KIR.
Klienci mBanku korzystający z mojeID mają pełną kontrolę nad danymi przekazywanymi do usługodawców - po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej, widzą wyłącznie te dane, których oczekuje usługodawca i każdorazowo wyrażają zgodę na ich przekazanie w ramach danej usługi.
– Mamy już w banku pozytywne doświadczenia z profilem zaufanym. Klienci chętnie z niego korzystają przy załatwianiu urzędowych spraw. Jesteśmy przekonani, że – zwłaszcza w obecnej sytuacji – możliwość potwierdzania tożsamości online z wykorzystaniem mojeID, będzie bardzo użyteczna dla naszych Klientów. Dodatkowo, w przyszłości chcemy, aby Klienci firmowi również mogli korzystać z tego typu rozwiązań – mówi Piotr Teodorczyk, Dyrektor Departamentu Klienta Firmowego w mBanku.
Dotychczas do mojeID w roli dostawców tożsamości przystąpiły PKO Bank Polski, Bank Pekao S.A., ING Bank Śląski oraz banki spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS i SGB-Bankiem. Użytkownicy mojeID mogą potwierdzać swoją tożsamość wśród szerokiego grona usługodawców z wielu różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Dzięki mojeID, klienci tych firm mogą m.in. rejestrować się w celu uzyskania dostępu do portali, odzyskiwać hasła, zawierać umowy czy zlecać polecenie zapłaty.